QUIT COMPLAINING, SPREAD LOVE !

QUIT COMPLAINING, SPREAD LOVE !

Friday, January 14, 2011

Itu REZEKI kau, bukan aku.



Hai readers,
First of all, after this, mmg susah sikit nak update, sorry sangat, lagilagi kalau korang bersemangat nak baca ( cakap mcm ada sejuta followers, menggelabah je )
Mcm yang korg xtau kan, haha, aku dah tak ada notebook, so memang leceh, chopchopchop! Ni bukan parents rampas, al-maklumlah, budak sekola yang comelcomel kan selalu parents amek n suh blaja sungguh2, ishishish. Haha, membebel pulak wawa ni, aduii -,-' hati tarak senang woo. Mau nangis saja. PLEASE! THIS POST GONNA BE QUITE LONG,SORRY! Back to the topic -

Actually memang bukan REZEKI aku pun, semalam, tepat 13 january 2011, rumah aku telah dipecah masuk oleh orangorang yang tak ade adab, masuk rumah tak bg salam, aduii -,-' geram gile kentang lah, sebenarnye takut lebih.

Aku berada di MCDONALDS CONNOUGHT, kebetulan pulak, kena invite pasal ada family night. Tp kalau nak tau sebenarnya dalam seminggu ni, mmg ada laa, sorg mamat, sorg minah, yang otak terbalik, roundround area rumah aku, n 2 org yang tak reti bagi salam ni mmg dah byk buad kes JENAYAH PECAH RUMAH area TAMAN IMPIAN EHSAN.

Kami cuma mengesyaki, tiada sebarang pertuduhan dilakukan, harap maklum, takut kang ada rusuhan berlaku, sakit otak terbalik ni, tak boleh dijangka perangai mcm hantu dia kan.meh aku cerita ape yang dah terjadi dalam masa 7 hari.

First, mmg org yang kami syak tuh tak pena nampak jalan jalan kat lorong sebelah rumah saya, but suddenly, hampir tiap hari pada petang dan malamnya, dia akan lal, seolaholah rumah kami telah di aim. Diorang ni pena laa tye bout besi kat blakang rumah tuh, alaa, tiang canopy tuh, hmm, but kalau bnda yang kita guna takkan lah kita nak bagi dia jual kat besi buruk! Teruk betul -.-'

2nd, laki bini ni mmg ada testing masuk rumah aku ikut pagar blakang, tapi malangnya abg aku ada kat rumah n keluar dengan parang, tau takut, lari, tengok parang takut, nyampah aku. Pas uh mmg pelik lah bile dia lalu jer dia akn pandang rumah kitorang, aku rase mcm nak bg penyepak straight forward kat die.

3rd, masa kami nak pegi family night ni, aku ade prasaan yang mengatakan xpayah pergi, xnak pergi, tak sedap hati, perasaan yang bersamaan dengan naluri seorang ibu iaitu mama aku. ( nak menggelabah ada chemistry arh ni ) waktu kami OTW nak pergi tuh, aku masih remember kat SG BESI dah, mmg byk pun kedai besi kat sini, bgtau jer laa kan. Emm, kebetulan pulak masa kitorang da masuk kete, mama tinggalkan iPad, n Notebook dia, abg bwk lah lappy dia kan, smpai kat sg besi tuh laa, teringat invitation card tinggal dlm beg iPad, tuh yang patah balik, amek beg iPad and Huddle skali kat dlm beg notebook, teramik lah notebook mama, aku jer yang ngah sakit perut tade time nak pk sal notebook aku. Bile dah smpai sane, aku trase nak balik tau dlm kul 10 cm uh, trase laen mcm sgt, sblm tuh pun mama ade kate kalau babah nak balik boleh balik dululah, and mama pun da banyak kali kata nak balik, tp dia kata nak tunggu turn aku, yg mmg kami masuk singing competition. Nana sume dah ade prasaan nak balik kan. Lepas habis aku, kami blah, abg je stay.

Malam kejadian.
Bila dah balik, mama tye, mane lappy kau? Aku pun dgn tak prasan nye, tah, dah bwk naek kot, lupelah, mama ckp tadi mama ltak cni, bie sure ke da bwk naek? Aku dah menggelabah kambing pasal tak tahan nak gi toilet, bile aku tengah berdiri kat depan sofa letak beg, baru je selangkah nak gie toilet, aku panicked. Pgg mama, ckp rumah kite kena pecah, cube tgk pintu blakang. Aku takut, bile tgk fon, ade text dari ibu, ibu lah org firstt skali aku bgtau. Bile mama ajak naik atas aku makin takut, yelaa kot org tuh ada lagi dlm rumah, bile tgk bilik aku, aku da nangis, aku betulbetul takut, aku mcm trase lg bayang org tuh, aku peluk babah, aku takut sangat sebb bilik aku paling teruk dia geledah, kau bayangkanlah, setiap laci aku xterlepas dia bukak, aku trase mcm nmpk je byg dia menggeledah, aku jadi takut, smpai skrg ni, aku masih blum masuk bilik aku lamelame, kalau berteman beranilah. Mmg mlm td parang jd peneman aku, aku harap sangat org tuh mati kena langgar lori simen ke, kena sambar petir ke. Even pasal dialah aku tidur kul 5 pg, after balik balai sume, dah tak gie skola. Bile mama bgun dr kail pg td, aku tersedar, n aku tye nak pegi mane? Mama kate trun bwh jer, aku sanggup bgun, biarpun mase tuh bru pukul 7 pagi, aku taknak tggal sorg2, aku da mule rase tak slamat, macam ade org yg sentiasa ikut aku, bile tgk bilik tuh, aku takut.

Aku da tak sanggup nak cite )': klik kalau suka (:

1 comment:

wany said...

eh . serious wawa . kesiannya . kalau akak pown akak takut . kesian dekat wawa !